Polityka Prywatności
Szanowni Państwo,
- w związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), chcielibyśmy poinformować Państwa o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Poniżej znajdziesz informacje o swoich danych osobowych, celu ich przetwarzania, kto jest ich administratorem, kim mogą być odbiorcy danych oraz jakie przysługują Ci prawa.
Administrator danych osobowych:
Efferta Pharma Sp. z o.o. z siedzibą w Cząstkowie Mazowieckim, ul. Gdańska 3, 05-152 Czosnów
Dane kontaktowe administratora:
Możesz się z nami skontaktować:
- telefonicznie pod numerem telefonu: +48 22 785 10 47
- pod adresem e-mail: daneosobowe@efferta.pl
- pisemnie, wysyłając korespondencję na adres: Efferta Pharma Sp. z o.o., ul. Gdańska 3, Cząstków Mazowiecki, 05-152 Czosnów
Dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej za ochronę danych osobowych:
Wyznaczyliśmy osobę odpowiedzialną za ochronę danych osobowych, z
którą można się skontaktować pod adresem e-mail: daneosobowe@efferta.pl lub
pisemnie, kierując korespondencję na adres: Efferta Pharma Sp. z o.o., ul. Gdańska 3, Cząstków Mazowiecki, 05-152 Czosnów.
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu:
- zawarcia i wykonania umowy (umów) łączącej Państwa z nami – ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy (umów) (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),
- marketingu bezpośredniego produktów lub usług – ponieważ przetwarzanie jest niezbędne dla naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest możliwość prowadzenia marketingu bezpośredniego,
- ankiety dotyczące zadowolenia ze współpracy z nami lub naszymi partnerami oraz zadowolenie z produktów lub usług – ponieważ przetwarzanie jest niezbędne dla naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest ocena jakości naszych usług oraz poziomu zadowolenia naszych klientów z produktów i usług,
- do badania Państwa preferencji dotyczących zapotrzebowania na produkty lub usługi w naszym obszarze działalności, dla naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest możliwość określenia katalogu produktów i usług, które mogą Państwa zainteresować,
- do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z umową (umowami) zawartą (zawartymi) z Państwem lub przetwarzaniem Państwa danych osobowych (art. 9 ust. 2 lit f),
- w celu wypełnienia naszych obowiązków prawnych wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego (urzędy skarbowe), gdyż przetwarzanie tym przypadku jest niezbędne do spełnienia wymogów prawnych, którym podlegamy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- obowiązku prawnego wynikającego z przepisów Dyrektywy UE 2019/1937 z dn. 21.11.2019 r. oraz ustawy z dnia 14.06.2024 r. o ochronie sygnalistów (zgodnie z art. 6 lit. c RODO),
- prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest przyjmowanie, weryfikowanie oraz wyjaśnianie zgłoszeń naruszeń, podejmowanie działań następczych, prowadzenie rejestru zgłoszeń, sporządzania raportów podsumowujących prowadzone działania, dochodzenia, obrony przed roszczeniami, a także przechowywania dokumentów w celach dowodowych dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- dobrowolnej zgody, jeżeli nie decyduje się Pani/Pan na zachowanie anonimowości (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO); wyrażoną zgodę można wycofać w dowolnym momencie; cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Kategorie odbiorców danych:
Pani/Pana dane osobowe będą udostępnione innym podmiotom uprawnionym do dostępu do danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty należące do następujących kategorii: spółki powiązane z Efferta Pharma Sp. z o.o., nabywcy wierzytelności, podmioty uprawnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe), biorą informacji gospodarczej, pośredniczące w zawieraniu umów, świadczenie usług, w zakresie doręczania korespondencji i przesyłek, drukowanie i archiwizacja, informatyka i nowe technologie, usługi marketingowe, komunikacyjne i analityczne (w tym organizowanie badań satysfakcji i preferencji), usługi telefoniczne lub poczty elektronicznej, płatności, księgowość i finanse, audytu i kontroli, usługi prawne i windykacyjne, firm, z którymi współpracujemy łącząc oferowane usługi lub produkty (nasi partnerzy).
Automatyczne przetwarzanie i profilowanie:
Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane w celu podejmowania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Pani/Pana prawa:
Pani/Pana prawo do:
- dostępu do danych osobowych,
- sprostowania danych osobowych,
- usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”),
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- sprzeciwu do przetwarzania danych osobowych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych
– może zostać zrealizowane na zasadach określonych w RODO.
Jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie przez nas Państwa danych osobowych może naruszać Pani/Pana prawa, prosimy o informację o tym fakcie w sposób wskazany powyżej. Przykładamy szczególną uwagę do ochrony prywatności, dlatego doceniamy wszelkie uwagi i sugestie w tym zakresie.
Okres przechowywania danych:
Pani / Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:
- w przypadku zawarcia i wykonania umowy (umów) – do czasu jej/ich wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia,
- w przypadku marketingu bezpośredniego produktów lub usług – do czasu rozwiązania lub wygaśnięcia umowy (umów), o ile mamy uzasadniony interes w przetwarzaniu danych osobowych w tym celu lub do czasu wniesienia sprzeciwu,
- w przypadku ankiet dotyczących zadowolenia z nas lub naszych partnerów oraz zadowolenia z produktów lub usług – do 1 miesiąca po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy (umów), dopóki mamy uzasadniony interes w przetwarzaniu danych osobowych w tym celu lub dopóki zgłoszenia sprzeciwu,
- w przypadku badania Państwa preferencji dotyczących zapotrzebowania na produkty lub usługi – do czasu rozwiązania lub wygaśnięcia umowy (umów), o ile mamy uzasadniony interes w przetwarzaniu danych osobowych w tym celu lub do czasu zgłoszenia sprzeciwu,
- w przypadku ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy/umów lub roszczeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych lub do czasu wniesienia sprzeciwu,
- w przypadku wywiązania się z naszych zobowiązań prawnych – do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa.
W odniesieniu do danych osobowych związanych z sygnalistami:
Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie zewnętrzne do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Inne terminy przechowywania wyżej wskazanej dokumentacji lub przetwarzania wskazanych danych osobowych mogą wynikać z przepisów prawa. Po upływie okresu przechowywania dane osobowe są usuwane, a dokumenty związane z zgłoszeniem niszczone.
Informacje dodatkowe dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z sygnalistami:
Dane osobowe zgłaszającego pozwalające na ustalenie jego tożsamości nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, chyba że za wyraźną zgodą zgłaszającego. Powyższego nie stosuje się w przypadku, w którym ujawnienie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa w kontekście prowadzonych przez organy publiczne lub sądy odpowiednio postępowań wyjaśniających lub postępowań sądowych, w tym w celu zagwarantowania prawa do obrony przysługującego osobie, której dotyczy zgłoszenie.
Każde zgłoszenie przekazane w trybie określonym w Procedurze Zgłoszeń Wewnętrznych, wraz z danymi dotyczącymi zgłaszającego lub danymi mogącymi umożliwić jego identyfikację, ma charakter poufny i podlega ochronie właściwej dla informacji poufnych.
Administrator, po otrzymaniu zgłoszenia przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do przyjęcia zgłoszenia lub podjęcia ewentualnego działania następczego. Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy.
Dane osobowe zgłaszającego oraz innych osób wskazanych w zgłoszeniu chronione są według zasad określonych w regulacjach związanych z ochroną danych osobowych obowiązujących u Administratora. Dane zgłaszającego oraz osób wskazanych w zgłoszeniu – o ile nie są lub nie były pracownikami Administratora lub też ich dane nie są przetwarzane na podstawie innych podstaw prawnych – mogą być przetwarzane wyłącznie w celu realizacji Procedury Zgłoszeń Wewnętrznych.
Dobrowolność podania danych:
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i wykonania łączącej nas umowy (umów). W odniesieniu do danych osobowych związanych z sygnalistami podanie danych jest dobrowolne; zgłoszeń można dokonywać anonimowo; brak podania adresu do kontaktu uniemożliwi przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i informacji zwrotnej.